Pürenli Yaylası

Yola hazırlıklarımı tamamladığımda beni takip eden kediciğimle vedalaşıyorum…
1
Öncelikle nasıl gidileceğini tarif edeyim İstanbul Ankara Tem yolunu takip edip sırayla Düzce-Gölyaka-Güzeldere Şelalesi-İçmeler Köyü burada arazi ağırlık bol virajı yollar başlıyor Orman İşletme Müdüğüne geldiğinizde sağa doğru devam ederseniz Kardüz,Sola devam ederseniz Pürenli yaylasına doğru tabelaları göreceksiniz Yolda dikkat etmeniz gereken bir hususta Orman İşletme Müdürlüğünden aklınızda bulunsun yolda sıra sıra kesilmiş ağaç kütükleri görürsünüz bu kütükle kimi zaman yollarda olabiliyor Yiyecek içecek temin edilmiyor Tabi doğa nankör değildir siz doğaya saygı duyarsanız doğa da size saygı duyar size ağaç verir ısınırsınız su verir içersiniz buralarda işletmelerin olmaması çok büyük bir artıdır biz doğa severler için aman siz bize hizmet sunmayın biz kendi ellerimizle toprağımızı eşeriz.
Bu gezimi Ufuk Köse kardeşim ile birlikte gerçekleştirdim kendisi ile oldukça sık kamp yaparım muhabbetide de kendiside güzel eğlenceli bir insandır Ufukla kamp yapmamın bir diğer sebebide engelleri gördüğünde pişman olan değil,Engelleri aşmak için kendisini geliştiren bir yapısının olmasıdır Bu karda kışta Ufuktan başka kim gelirdiki…Gezimiz geçtiğimiz C.tesi 05 Kasımda saat 15:00 civarı Ufuğun iş çıkışı Tem Ankara sapağında buluşmamızla başladı Yanımıza aldıklarımızı söyleyeyim Düzce tarafına heleki yaylalara kampa gidiyorsanız hazırlıklı olmalısınız..
İki adet çadırımız,el-kafa fenerleri,Uyku tulumları,Ateş için gerekli alet edevat…Kamp için gerekli baltamız henüz yoktu Yolda terkedilmiş bir evin altından işe yaramayan kuru bir kütüğü motosikletin arkasına binbir güçlükle bağlayıp yolumuza devam ediyorduk hava kararmıştı yollar balçık,çamur ve kimi zaman karla kaplıydı
23
Kamp yerine geç bir saatte geliyoruz ve etrafımızda bizden başka kamp yapan insanlar da vardı Selam verdiğimizde bize verdikleri cevap aynen yazıyorum ”Bunca yer varken bula bula bizi mi buldunuz”Biz de okadar yolu tam olarak bu nokta için teptik dedik ve kamp atacağımız yeri seçmeye gittik İnsanlar ne yazıkki kendi nesillerini bozdular ve doğayı da bozmaya devam ediyorlar Siz değerli insanlar yere en ufak bir çöp dahi atmayın Doğa bizlere miras kalmadı Bizden sonrakiler için emanettir.
Şimdi gelelim deyim yerindeyse hamallığını yaptığım bu kütüğe Binbir zahmetle taşdım gecenin karanlığında o karlı yollarda daralan virajlarda taşıdım kimi zaman dengemi da hi bozdu kimi zaman motordan indim tekrar tekrar düzelttim fakat buna değişdi doğrusu Yanımıza balta almadığımızdan bu kütüğün ilerde işimizi göreceğini düşünerek bu çileye katlandıysam da sonuçta cefanın sefasını bu sıcak ateşte sürmüştüm.
75Artık kendimi yavaş yavaş motosiklet kullanıcısı olmaktan soyutlamaya başlamıştım…Gitmeyi seven ben artık gittiğim yerde doğayla başbaşa kalmayı seven bir gezgine dönüşüyordum
Yolda biri var olarak bildiklerimi öğretmek bilmediklerimi öğrenmek maksatlı birçok paylaşımlarda bulunmamın yanı sıra artık önemli bazı ip uçlarını sizlerle paylaşmayı istiyorum
Fotoğrafta görmüş olduğunuz Yeşil çaydır 100 % doğaldır bahçemde yetiştiriyorum
Poşet bitki çayları içenler paralarını sokağa atmasın yakından uzaktan ne tat ne koku ne fayda olarak alakası yoktur

*Zor koşullu kamp geelerinde uykusuzluk problemi olanlar yada uyku tulumunda rahat  edemeyenler yatmadan önce siyah çay ve kahve den kaçınmalıdırlar bunun yerine daha  yumuşatıcı bir içecek içmelerini tavsiye ederim yoksa geceleriniz uzun ve  zor geçebilir
0Keşke profesyonel bir fotoğraf makinam olsaydı havada ki yıldızların sıklığını bir nebzede olsa sizlere gösterebilseydim İstanbulda bizleri hapsetmiş beton yığınları ve kirli havadan göremediğimiz yıldızlar,Trafikten ve sokaktaki insanların alıp veremediği 3 kuruş için çıkardığı gürültüden dinleyemediğim o muhteşem böcek sesleri ve tabiki vahşi doğada tüylerimizi ürpertsede içimizi bir hoş eden vahşi hayvan sesleri….Bunları ancak orada yaşayan bilir tarifi yok

Hava tehlikeli sayılabilecek bir reddede soğuktu böyle durumlarda her bir sıcaklık değeri önem arz eder Bazen bir mum bazense fotoğrafta göreceğiniz yönetimin büyük bir katkısı olur..

*Ateşin etrafındaki taşları yatmaya yakın arka yüzeyleriyle ısıtıp çadırın içine attığınızda içeriyi oldukça ısıtacığını görürsünüz Bununla ilgili önemli bir husus vardı ki hayati önem taşır Taşı kesinlikle içeride ne uyku tulumunuza ne de çadırın herangi bir yerine temastan sakınmalısınız

8

*Soğuk gecelerde bir diğer önemli husus ise vücut ısılarımızdır iki adet çadırımız olmasına rağmen bu sebeple tek çadırda iki kişi uyumayı tercih ettik diğer çadıra ise malzemelerimizi doldurduk
910
Sabahın erken saatlerinde korna sesleri yerine cıvıldayan kuş sesleri ve ormandanın güzel esintisiyle uyanmıştık.Kamp yaptığımız yerin hemen yukarısında bir göl vardı ve Ufuk oraya gitmeyi istiyordu Benim makinanın aküsünün zayıflayabileceğini buraya gelirken söylemiştim malum 4.yılına giriyor Transalp ile birlikteliğim iyi bir gezgin gezdiği aracı da aynı zamanda iyi tanımalıdır derken motor marşı almıyor ve mıcırın balçıkla karıştığı yolda motoru zar zor vurdurup yolumuza devam ediyoruz Ben motoru belirli bir yerde bırakıyorum Buralar CRF lik yollar img-20161109-wa0020111412img-20161108-wa0005dsc_2095dsc_2100dsc_2111dsc_2098dsc_2108img-20161108-wa0023img-20161108-wa0015img-20161108-wa0017img-20161108-wa0030img-20161108-wa0033
Tahmini 1400 mt Yükseklikte…bazen bir tarafımız yüksek bir uçurum bir tarafımız şarıl şarıl akan dereimg-20161108-wa0039 img-20161108-wa0041

Yine bol maceralı bir serüven daha ardımda bırakmıştım bu fotoğraf ta maceramın simgesi olsun Yolda biri var olarak Ufuk kardeşime bu gezimde beni yalnız bırakmadığından tekrar teşekkür eder ve daha nicelerine dileğiyle Herkese kazasız belasız bol maceralı yollardsc_2119

Published by

“Pürenli Yaylası” için 8 cevap

  1. Bu harika fotoğrafları ve kampçılık ile alakalı önemli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim Size tavsiyem bir dahaki sefere Kardüze çıkmanız olacaktır

    Liked by 1 kişi

  2. What an amazing nature, beautiful places. 😍
    Still choose good places, keep going bro. 👍🏻✌🏻💪🏻

    Liked by 1 kişi

  3. Mukemmel bi macera yollar super ates super cok keyifli gecmistir sahsen ben fotolara bakerken cok heycanlandim.

    Liked by 1 kişi

  4. Yollar sana güzel. Tekerine kuvvet…

    Liked by 1 kişi

  5. Abi gerçekten uzun ince bir yoldasin gidiyorsun gündüz gece soğuk firtina yağmur çamur dinlemiyorsun sanirim finali karla kişla yapicaksin : ) ama bundan keyif aliyorsun bencede bu aktifite meşakatli ama bir o kadar da eğlenceli … bizde sizin sayenizde istifade ediyoruz selametle ….

    Liked by 1 kişi

  6. Adventurer Bora Avatar

    Düzce ADVcilerin merkezi haline geliyor sayenizde

    Beğen

  7. Bizim buralara gelmişsiniz sadece pürenli yemi gittiniz o civarlarda daha bir çook yakın yaylalar vardı.Müthiş manzaralarıda cabası.

    Liked by 1 kişi

    1. Oralarda Pürenli,Kardüz,Abant,Yedigöller,Sülüklügöl,Mudurnu virajları…İzmit Düzce bölgelerinde sayısız doğal güzellikleri olan alanlar mevcut Birbirlerine yakın harika alanlar var gezdiğim her yerde kamp atma imkanım maalesef yoktu Teşekkür ederim yorumunuz için

      Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com’da Blog Oluşturun.