D-915 Bayburt Of Yolu Dünyanın en tehlikeli yolunda biri var

Yerli yabancı bir çok sitede gezi ve kamp paylaşımı yapan biriyim ”Bilgi paylaştıkça çoğalır”Gezilerimi paylaştığım yabancı bir siteden Rus bir arkadaşın yıllar önceki tavsiyesi planlarım arasındaydı Ve Yolda Biri Var dı Bayramın ilk sabahı  namazdan sonra sabah saat 5-6 gibi yola çıkmıştım Yaklaşık iki hafta öncesinde tekrar bir Transalp xl650 almama rağmen cbf 150 ile yola çıkmıştım

Sırf bu yol için CBF 150 ile bin km nin üzerinde yol gittim geri dönüşü ile birlikte ortalama 3200 km yol yaptım 2,5 günde…Perşembe gece saat 1 gibi şükür kazasız belasız bir şekilde eve gelmiştim ufak kazalar vardı tabi…
Yolda acaba Transalp ile gitsemiydim diye düşüne düşüne gittim fakat Trabzon Sis dağına geldiğimde iyiki cbf 150 ile gelmişim dedim
100.000 km üzerinde 2013 model bakımları tarafımdan itina ile yapılmış kaya gibi bir motordur cbf 150

Trabzon Sis Dağından manzaralar Yaklaşık 2.200 m yüksekliğindedir harika bir atmosfer Telefon batarya sorunumun yanında kuvvetli bir yağış yüzünden pek fotoğraf çekemedim ama iyiki cbf 150 ile yola çıkmışım…

Hedefim olan D-915-Bayburt Of yolu için oldukça araştırma yapmıştım yapmalıydım çünkü kimi bayram,kimi düğün,kimi eş,çoluk,çocuk derken Yolda biri vardı…D-915 yolu 2007 yılında dünyanın en tehlikeli yolu seçilmişti Defalarca Karadeniz gezisi kampları yapan biri olarak BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM D-915 E ÖLMEDEN ÖNCE UĞRAYIN
D-915 Bayburt Of Yolu 1916 da Ruslar askerler tarafından yapılmış olduğu da söylenir Yolu tehlikeli kılan virajların yanında çılgın bir atmosferinin olmasıdır 2000 m daha yüksek 29 viraj ortalam 100 km
* Yolda seyir halinde iken iki şeye dikkat edin 1 Her an  bir fırtına gelip sizi savurabilir 2 Öğlen 12-16 saatlerinde yolu bitirmiş olmaya özen gösterin Sis ve yağmuru kafanızdan çıkartmayın

DereBaşı Virajların dan Manzaralar ilk resim temsili Çekilen fotoğraflar atmosferi hiç bir zaman yansıtamaz bu fotoğraf da sadece viraj görüyorsunuz yukarıda yazdığım gibi Sisi,yağışı,fırtınayı aklınızdan çıkarmayın

D 915 Bayburt Yolu-Soğanlı geçidi yaklaşık 3 saatimi aldı şükürler olsun küçük bir kaza ile rotayı bitirmiştim Bayburttan gece Trabzona çıkıp ilk sahilde kampımı attım

Motorun yağını değiştirip zinciri gerip yola devam 

Eldivenle ilgili sir sorun yaşamıştım ellerim yanıyordu bende çorapları delip eldiven yaptım 
Son olarak ilk gün 840 km yapıp Giresun’da bir parkta kaldım Sabah 5-6 arası yola çıkıp Sis Dağı ve Bayburt Of Yolu D-915 i bitirdim gecesinde Trabzona döndüm sahilde kampımı attım
2. Kampımdan sonra sabah CBF 150 ile 05:00 gibi yola çıktım yaklaşık 1070 km sürdüm ve gece saat 01:00 gibi eve geldim saatlerce sürdüm hatta gün boyu da denilebilir Şükür kavuşturana Yoldaşlar yolunuz açık olsun bol maceralı kamp ve geziler

CBF 150 ile 100 binlerce km yolum vardır bu motor altındır değerini bilin

Published by

“D-915 Bayburt Of Yolu Dünyanın en tehlikeli yolunda biri var” için 9 cevap

  1. Benimde çok gitmek istediğim bir yol burası bu yola Bildiğim kadarı ile araba ile de giden oluyor Yol boş muydu sizden başka araç var mıydı acaba cevaplar mısınız

    Beğen

    1. Teşekkür ederim yorumunuz için Yol boş değildi bir grup markacı,modelci vardı (yaklaşık 20 kişi koca koca demir yığınları ile yanlarımdan selamsız sabahsız o yollarda geçtiler benim altımda cbf 150 var onlarında altına ev parası demir yığınları TransAlp ile hiç böyle bir durum yaşamamıştım)Bu insanlara motorcu değil MARKACI DİYORUM
      Bir iki tane araba ile gelen vardı biri jeep ti araba sahipleri hal hatır hatır sordular selamlaştılar Bayram dolayısıyla boş değildi İzmir den dahi o yolu tepmek isteyen vardı

      Beğen

  2. Merhabalar bende dün gece 12 günlük karadeniz turundan geldim.V-strom 650 ile gittim.
    Cbf 150imde olmasına rağmen uzun yolda aynı yakıtı yakmaları neticesinde v-stromu tercih ediyorum.
    Yoksa %100 katılıyorum. cbf 150 nin değeri bir başkadır..
    Bayburta geçmeyi düşünmüş ancak kayda değer bir şehir olarak görmemiştim..
    Bu yol gerçekten çok ilgimi çekti.
    Yol ağırlıklı toprak sanırım.
    Transalp v-strom gibi motosikletler saplanır kalır..
    Sanırım bu yol cbf 150 ile yapılmalı gerçekten..
    Ne dersiniz?
    Selamlar…

    Beğen

    1. Selalar yazlarınızı zevkle okuyan biriyim
      TransAlp ve V-strorm ile de çıkılır Africa hatta boksor motor GS ile de çıkanlar var
      Gezilerimde görebilirsiniz TransAlp ile bu virajları aratmicak yerlere girip çıktım Burada etken virajlar değil atmosfer
      Trabzon şehir merkezinde hava güneşli iken Sis dağına müthiş bir yağmura yakalandım D-915 te ise 16 dan sonraya kaldım yine fena bir sise ve bazı kesimlerde fırtınaya maruz kaldım Yolda yalnızdım motoru yana yatırdım şükür hafif motor kaldırdım hemen yola devam ettim TransAlp olsa yattığı yerden kaldırmayı bırakın aşağı sürüklenirdi Boyum uzun olsa TransAlp ile giderdim V Strom daha alçak bir motor Jantlarının küçük olmasıda sorun oluşturmaz
      Dikkat edilmesi gerekenler saatler sisin az olduğu saatler yani 11-15 arası
      Virajları uçuruma uzak olsan kısımdan alın Ve yükseklere çıkıldıkça temkinli olun ani bir rüzgar sizi savurabilir

      Beğen

  3. Amazing way…

    Liked by 1 kişi

  4. Maceralarınız çok güzel Gezilerinizi arama sayfalarında sık sık görüyorum Merak ediyorum 2 günde 2500 km yolu yalnız başınıza o motosikletle gitmeye değdi mi?Ağrı sızı olmadı mı?

    Beğen

    1. Yolda aklımı kemiriyordu TransAlp ile çıksaydım diye Ama Trabzonun Şalpazarı köyüne geldiğimde çok fena bir yağmura tutuldum Yollar çamur ve tabi yine Yolda biri var dı…Akabinde Sis Dağı na çıkmaya başladığımda iyiki cbf 150 ile çıktım dedim Bunun da akabinde Bayburt Of Yolu na geldiğimde müthiş bir sis ve yağmurla karşılaştım motoru o keskin virajlarda düşürdüm çok şükür virajdan aşağı sürüklenmeden kaldırdım TransAlp olsaydı o çamurda kaldırmak oldukça meşakkatli olabilirdi Çok sevindim CBF ile yola çıktığımda Fakat dönüşte yaklaşık 17-19 saat arası CBF 150 kullanmak beni tabiri caizse canımdan bezdirdi Sonuç olarak aynı yola daha geniş bri zamanda yine CBF 150 ile gitmeyi tercih ederim Boyum 1,68 TransAlp ile iki ayağım yere destek alabilecek kadar basmıyor ki kötü bir kaza sonucu sağ ayağımdan sağlam destek alamıyorum Boyu postu olan TransAlp ile rahat rahat gider

      Beğen

  5. Kenan Gönül Avatar

    Soğuk,yağşlı havalarda sürüşlere engel vermişken biraz gezi yazılarına bakayım dedim Transapi uyutup kendiniz uykusuz kalmışsınız Ama o yollarda o cüssede bir motor sizin boy-kilo ranınıza bakıldığında oldukça riskli Bence çok mantıklı bir karar ververmişsiniz
    Yoros kalesi gezinize İnazuma ile mi gittiniz acaba

    Liked by 1 kişi

    1. Teşekkürler yorum için Evet yeni demir yığınım Amaç yol araç Suzuki Inzuma

      Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com’da Blog Oluşturun.