Anadolu Hisarı Gezisi

Yoldabirivar Olarak Karavanıydı,motosikletiydi kullandığım tüm araçları sattım Harley Davidson kullanırken de TransAlp kullanırken de dediğim gibi hepsi demir yığınıdır sadece ARAÇTIR Gezmek,bilgilenmek ve bilgilendirmek AMAÇTIR Bende Yetmişten Yediye doğru gittim ve bir bisiklet aldım
Yoros Kalesi gezisinden sonra Bir sabah bisikletle yola çıkıp Çengelköy,Beykoz Sahili izleyip Anadolu Hisarını ziyaret ettim Polenezköye kadar pedal çevirdim Dönüşü de geceye bıraktım Güzel havası,güzel denizi ile güzel bir manzara vardı

Güzel Anadolu Hisarı
7.000 metrekarelik bir alan üzerine, Boğazın en dar mesafedeki bölgesine 1395 yılında, Yıldırım Bayezid tarafından inşa edilmiştir. Cenevizliler, Bizans’la birlik olup Karadeniz’de (Kefe, Sinop ve Amasra’da) koloniler kurmuşlardı. Bu sebeple, boğaz geçişi Cenevizliler için hayati önem taşımaktaydı. Aynı durum Osmanlılar için de söz konusuydu. Karşı sahilde, İstanbul’un Avrupa yakasında bulunan Rumeli Hisarı ise, 1451-1452 yılları arasında II. Mehmed tarafından, bu yabancı ülkelerin gemilerinin geçişlerini denetim altında tutabilmek amacıyla inşa ettirilmiştir. Fatih Sultan Mehmed, Rumeli Hisarı’nı yaptırırken bu kaleye dış surlar ekletmiştir.

Geçirdiğim kazalar ve travmalardan sonra bu gezileri rotasız,uzun bir gezinin ısınma turları olarak adlandırıyorum Herkese maceralı gezi ve kamplar Sağlıcakla

Published by

“Anadolu Hisarı Gezisi” için 12 cevap

  1. Geçmiş olsun Motosiklet hayatınızı noktalamanıza sevindim

    Liked by 1 kişi

    1. Gerçekten çok iyi gezi olmuş.

      Beğen

  2. Çok geçmiş olsun Rotasız uzun gezi planınızı merak ettim

    Beğen

    1. Rotasız.plansız bir gezi istiyorum Gitmek istediğim yerin yolunda olmak…Yoldayken sadece yolda olmak

      Beğen

  3. Bisiklet iyidir 🙂

    Liked by 1 kişi

  4. Ferhat Gözüpek Avatar
    Ferhat Gözüpek

    Isınma turları:d Paylaştığın için sağol Macera dolu bir gezi beklerim

    Beğen

  5. Yeni maceraları sabırsızlıkla bekliyoruz.

    Beğen

    1. Bende sabırsızlıkla beklemedeyim Bisiklet için çok çok teşekkür ederim Çok memnunum Sağlıcakla

      Beğen

  6. Bisiklet le gezmek en güzeli hem sağlıklı hem özgürsün

    Beğen

    1. Evet Senin desteğini görmek çok güzel Sağlıcakla iyi pedallar

      Beğen

  7. Murat Korkmaz Avatar

    Artık bizlerin yaşları bisiklete daha uygun hale geldi sanırım. Hep kalp sağlığımız hemde beden sağlığımız için motordan inip bisiklete binmemiz elzemdi onu başarmışsın Recep Hocam. Anadolu Hisarını görmüştüm ama ayrıntılı gezme imkanım olmamıştı. Güzel ve bilgilendirici bir paylaşım nicelerine✋🌹

    Liked by 1 kişi

    1. Öncelikle harika paylaşımlarınız için ben teşekkür ederim Bisiklet kullanma yaşına gelmekten ziyade o yaşları aşıyoruz Bisiklette ne kadar pedal okadar mesafe Motorlu araçlarda yakıt mesafe denklemi var Sağlık ve kuvvet çok önemli Sağlıcakla

      Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com’da Blog Oluşturun.